torstai 11. syyskuuta 2014

Tarvikepostaus vol 2.


 Seuraavassa esittelen kolme erittäin tärkeää tarviketta. Kuvasin ne, mutta sanon heti ettei valmistajalla ole minulle ollut merkitystä. Purkkikoon olen huomannut kasvavan, ja kyllä niitä on myös tyhjentynyt. :)


Ensin tässä on gel medium (heavy), jota käytän kerroksellisissa töissä (onko muitankin?)  sekä  kolmiuloitteisten asioiden kiinnittämisessä. Tykkään tykkään tykkään.

Seuraavana on gesso, valkoinen gesso, jota löytyy lähes joka työstä myös - sillä saa hylkivää pintaa, struktuuria, toimii liimana ja on todella moni puolinen ja tarpeellinen. Sehän on pohjustusaine, ymmärtääkseni, liimaa ja valkoista maalia. 

Seuraavana on uudempi tuttavuus, mutta loistavaa ainetta sekin. Transparent gesso. Ihan ehdoton jos tekee Artjournal kirjaa vanhaan kirjaan ja haluaa näkyviin osin myös alkuperäistä sivua. Tämä pohjustaa samoin kuin valkoinen gesso. Loistava myös kerroksellissa töissä huolehtimaan siitä, etteivät kerrokset mene sekaisin, mikäli sitä ei toivota. 
Gelmediumilla sippua sivulla
Gessoa värin ja tekstin päälle

6 kommenttia:

  1. Mielettömän tarpeellisia aineita. Meinaatko osallistua ensivuoden lifebookiin, mä harkitsen asiaa samalla kun tutkailen niiden opettajien blogeja. Minkäkokoiselle olet tehnyt niitä LB töitä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Melkein 100% osallistun myös ensivuonna. Se on niin antoisaa - useammalla eri tavallla. Etenkin se, että olen oppinut tekemään vähän joka päivä. Ja aivan kaikki ... koukussa.

      Poista
  2. Mielenkiintoista. Minulla on mömmöja mutta tämmöinen suomenkielinen selostus aineisa on tarpeen. Kiitos

    VastaaPoista
  3. Toi läpikuultava gesso on mulle vielä korkkaamaton tuote,käytän liimalakkoja tai ihan kirkkaaksi kuivuvaa liimaa kohteissa jossa haluan siä läpikuultavuutta.
    Kenties joulupukki tuo mulle purkin kokeiluun =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä kannattaa laittaa toivelistaan. Kirkas gesso jättää pinnan kivasti karheaksi ja siihen tarttuu tämän jälkeen kaikki - myös vesiväri. Eli pinta ei hylji - pelkkää plussaa .)

      Poista

Kiitos kun jätit kommentin - piristää aina mieltä. Se julkaistaan, kun olen sen lukaissut. Yritän jäljittää katoavat kommentit.
Katoavista kommenteista en tiedä, mutta automaattikommentteja ropisee, joten sanavahvistus palaa "kehiin".